fbpx
Czytasz
Największy e-book o ambientach

Największy e-book o ambientach

E-book ambienty

Nowa typologia, mity i trendy – pobierz za darmo.

Co to ambient?

Marketerzy robią wszystko, by przykuć i utrzymać odrobinę dłużej uwagę konsumentów. Dlatego właśnie robi się ambienty.

Ambient to zatem taka forma reklamy, która zwraca uwagę widza, bo jest inna (niekoniecznie niepowtarzalna).

Ambienty dzielimy ze względu na:

Formę – co zaskakuje?


Zaskakiwać może umiejscowienie, użycie lub sam nośnik. Ambientowe formy idealnie wykorzystuje Netflix, który stosuje regularnie ten typ promocji przy swoich premierach.

Cel – po co się je robi?


Najpopularniejsze znane cele to: szokowanie, zaskoczenie, zwrócenie uwagi, ukulturalnienie, poprawa zdrowia, zmiana postawy przez wywołanie emocji i oczywiście zapamiętywalność.

Ruch

Czy się poruszają i czy wymagają ingerencji, aktywnego udziału widza.

Trendy w ambientach.

Prawda, ekologia i technologia – to trzy trendy najmocniej obecne w ambientach.

Prawda jest rozumiana jako naturalna pomoc dla innych, wynikająca nie tylko z biznesowych pobudek. Covid-19 dał szansę wielu markom na pokazanie, czy pomoc jest w ich DNA. Wiele z nich zdało ten egzamin na piątkę. Nie trzeba wielkich gestów, by pomagać. Trzeba być po prostu człowiekiem.

Ekologia to zwracanie uwagi na zmiany, które zachodzą na Ziemi, oraz ponowne wykorzystywanie surowców. To nowy trend w ambientach i must have świadomego marketera.

Dziś trzeba przestać myśleć o ambientach jako wielkich instalacjach i budowlach w miastach. Raczej zastanowić się, jak przenieść je do sieci (i nie śmiecić!). I tu z pomocą przychodzi trzeci trend – technologia, czyli wykorzystanie VR, augmented reality, hologramów itp.

Pobierz za darmo

Szczegółowy opis i rozwinięcie typologii ambientów wraz z przykładami z różnych branż oraz mity i trendy znajdziecie w darmowym e-booku

© 2020 BRANDBU - JOANNA BURDEK. ALL RIGHTS RESERVED.