fbpx
Czytasz
Nie czytasz – nie piszesz.

Nie czytasz – nie piszesz.

4 książki, które naprawdę poprawiły moje pisanie.

Co możesz przeczytać, by skuteczniej pomagać klientom i pisać super dobre teksty? Jakie tricki sprawią, że ludzie będą czytali z zapartym tchem? 

Oto moje ulubione pozycje – must read copywritera.

Artur Jabłoński
„Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować)”

„dobry komunikat sprzedażowy buduje się od końca do początku. Najpierw wymieniana jest korzyść, potem cecha, której dotyczy”

Czy wiedzieliście, że 80% ludzi czyta tylko nagłówki? To jedna z wielu ciekawostek z tej książki. Autor zaczyna od wprowadzenia – jak dziś czytamy treści i pokazuje, dlaczego musimy pisać inaczej niż kiedyś. 

W książce przeczytasz o wielu przydatnych narzędziach do opisywania korzyści, praktyczne przykłady, porady co powinna zawierać dobra strona internetowa. 

Dowiesz się też co to formuły copywriterskie, jak pisać proste nagłówki i skuteczne CTA.

Dariusz Puzyrkiewicz
„Biblia copywritingu”

„cena przestaje mieć znaczenie, gdy klient dostaje dokładnie to, czego chce”

Skarbnica narzędzi i sposobów na to, jak zacząć pisać i jak odpowiadać na potrzeby klientów. Modele pisania, szablony i ciekawie nazywane schematy, pozwolą poprawić pisanie praktycznie od razu.

Dla mnie najważniejsze: 

  • uświadomienie sobie dla kogo piszemy, kim jest nasz „idealny klient” i zmaterializowanie go jako jednego z naszych znajomych
  • poziomy potrzeb, wymiary motywacji
  • jak obchodzić wątpliwości klienta
  • jak produkt może rozwiązywać problemy
  • jak odnosić się do konkurencji
  • jak  pisać dla osób na różnym poziomie wiedzy o produkcji
  • jakie są elementy tekstu, jakie konkretne wyrazy powinien zawierać.

Donald Miller
„Model StoryBrand”

„zapewnienie klientowi głównej roli w opowieści to nie kwestia dobrych manier, ale dobry interes”


Książka nie zawiera prostyk technik copywritingu, ale jest ważna, bo uzmysławia nam cel i zasady współczesnego pisania. 


Jak stosować storytelling w copywritingu?

Autor proponuje metodę, w której w roli bohatera modelu storytellingowego osadza nie markę, a klienta. Mamy: bohatera i jego pragnienia. Bohater napotyka trudności, które pomaga mu przezwyciężyć przewodnik. Przewodnik daje mu plan i zachęca do działania. Dzięki temu bohatera nie spotyka nic złego i osiąga sukces.

Marka tutaj ma stać w cieniu bohatera, pełniąc funkcję przewodnika, doradzając i dostarczając plan. Jej oferta ma być odpowiedzią na problem klienta, najlepiej związany z konkretnymi potrzebami np. budowania więzi, gromadzenia zasobów finansowych, czy zmiany statusu społecznego.

Autor podpowiada, że pisząc teksty musisz się zastanowić: kto jest Twoim bohaterem, jaki ma problem i jak ty możesz pomóc mu go rozwiązać.

Paweł Tkaczyk
„Zakamarki marki”.

„Marek jest coraz więcej, a przestrzeni w naszej głowie wcale nie przybyło – nie ma szans pomieścić tam wszystkich”

Fajny wstęp do marketingu i kilka rad, jak pisać. Warto przeczytać tę książkę, bo nie można pisać o marce, nie rozumiejąc, jak ona działa.

Autor opisuje proces tworzenia strategii marki. Pisze o roli emocji i „desakralizacji” marki. O tym jak ważna jest rozmowa z konsumentami. Podaje także użyteczne rady:

  • jak pisać od ogółu do szczegółu
  • co to koronny argument
  • co to reguła zaangażowania.

Jest wiele pozytywnych, prostych rad dla copywriterów i marketerów.


Macie swoje ulubione książki o marketingu (i nie tylko). Podzielcie się! kontakt@branduseful.pl

© 2020 BRANDBU - JOANNA BURDEK. ALL RIGHTS RESERVED.