fbpx
Czytasz
O co chodzi z Ekipą i dlaczego wszystkie dzieci chcą jeść teraz lody Ekipy od Koral?

O co chodzi z Ekipą i dlaczego wszystkie dzieci chcą jeść teraz lody Ekipy od Koral?

Lody ekipa

Wczoraj, czytając Kotlera 5.0 natknęłam się na ciekawy fragment o wynikach badań Wunderman Thompson Commerce, które pokazują, że 55% dzieci w Stanach zjednoczonych i Wielkiej Brytanii chętnie by kupiło rzeczy, które używają ich influencerzy.

I przypomniałam sobie mojego chrześnika, który ostatnio pytał mnie, czy w Lidlu są już lody ekipy.

Nie wiedziałam wtedy o co chodzi, choć miałam pewne przypuszczenia. Ale dziś odbyłam ciekawą rozmowę, w której wszystko mi wyjaśnił.

——

Za pomoc w przygotowaniu tego artykułu dziękuję Aleksandrowi, który otrzyma ode mnie stosowne wynagrodzenie w postaci tych lodów jak je znajdę. Tak wiem, będą truskawkowe oraz Baltiemu, który dokonał stosownej korekty. Płatność jak wyżej.

Co to jest „Ekipa”?

Wyobraź sobie influencerów, którzy wpadają na pomysł zamieszkania w willi i kręcenia tam contentu. 


Wyjaśnienie dla pokolenia Baby boomers, X, Y:

chodzi o taki Big brother tylko na Youtubie.

Wyjaśnienie dla pokolenia Z i Alpha:

kim są Baby boomers, X, Y?

Źródło: Marketing 5.0, Kotler

Dobra, jak już sobie wyjaśniliśmy, że ten artykuł jest głównie dla starszych, to ogarniam dalej.

A więc mamy influencerów, którzy mieszkają w willi. Ekipę stworzył Friz, jeden z bardziej znanych polskich Youtuberów.

O czym to jest?

A więc mamy ten cały domek, czy tam willę, w której zebrani influencerzy kręcą różne śmieszne filmy, pranki i zagadki, konkursy, opowiadają śmieszne historie. Były już 2 sezony (koncepcja zupełnie jak w Big Brotherze, prawda?). Teraz mamy trzeci.

Piosenka 3 sezonu ekipy:

Bo były już 2 sezony.

Źródło: Youtube

Wcześniejsze odcinki można obejrzeć na kanale Ekipy. A trzeci sezon można sobie zakupić w preorderze:

Kto wchodzi w skład ekipy?

Friz – pomysłodawca EKIPY.

4,32 mln subskrybcji na Youtube

Źródło: Youtube, kanał twórcy

Murcix

1,13 mln subskrybcji na Youtube

Źródło: Youtube, kanał twórcy.

Poczciwy Krzychu

1,12 mln subskrybcji na Youtube

Źródło: Youtube, kanał twórcy.

„Krzychu jest najlepszy, bo on ma BMkę stuningowaną ze spoilerem (skrzydłem)”.

Patec – Kuba Patecki

1,01 mln subskrybcji na Youtube

Źródło: Youtube, kanał twórcy.

Tromba – Mateusz Trąbka

1,82 mln subskrybcji na Youtube

Źródło: Youtube, kanał twórcy.

Wersow – Weronika Sowa – dziewczyna Friza

2,07 mln subskrybcji na Youtube

Źródło: Youtube, kanał twórcy.

Mini Majk – Mateusz Krzyżanowski 

1,47 mln subskrypcji

Źródło: Youtube, kanał twórcy.

Nowciax –  Piotr Nowak

356 tys. subskrybcj na Youtube

Źródło: Youtube, kanał twórcy.

Fusia lub Fusialka

415 tys. subskrypcji na Youtube

Źródło: Youtube, kanał twórcy.

Inni?

W ekipie możemy też znaleźć Marcysię – dziewczynę Tromby i wujka Łuki – managera. Ps. Nie wiem, czy to wszyscy (poza tym to się dość często zmienia).

Ekipa ma swój sklep: www.ekipatonosi.pl

EKIPA. LODY OD INFLUENCERÓW.

Firma koral wypuściła na rynek lody Koral, o których na ich stronie możemy przeczytać tyle: „Lody Ekipa powstały we współpracy z Frizem i jego Ekipą. To oni rządzą polskim youtubem!”.

Źródło: https://koral.com.pl/produkty/lody-impulsowe/ekipa

Lody można było kupić w mniejszych sklepach, ale że szybko się sprzedały, ich wprowadzenie zapowiedział Lidl i Bierdronka.

Polecam Wam mega ciekawy materiał Remigiusza Maciaszek w podkaćie Rock i Borys.

https://www.youtube.com/channel/UCodQcUIWz9oYKvhvCZREhTA

Oczywiście poza yt turbo popularne także na tiktoku:

Źródło: tiktok
Źródło: tiktok

3 konkluzje strateżki na koniec

Konkluzja dla marketerów

Jeśli Twoje dziecko poprosi Cię o podróż do Lidla lub Biedry po lody Ekipy – już wiesz po co idziesz.

To wcale nie jest nowy trend. Choć na taką skalę chyba niespotykany. Kilka lat temu Tymbark rozpoczął swoje „Studio Tymbark”, gdzie: Blowek, AniKa, True Beauty, WiP Brosi, Kiślu grają w filmikach dedykowanych uczniom. Lokowanie produktu jest tu tak mocne, że przebić go mogą tylko seriale produkowane przez TVP. Ale działa – 619 tys. subskrypcji to nie jest mało jak na taki kanał.

Do tego „inną ekipę” ma słynny Stuu. Aż się prosi by zrobić konkurencyjne lody @Algido!

Do tej pory marketerzy zamawiali publikacje treści u influecerów, w ostatnim czasie marki coraz częściej zamawiają treści na swój profil. (Pisałam o tym w trendach social media 2021: zobacz)

Ale produkty markowane przez influencerów to jest zupełnie inny trend. I to taki, który sprzedaje. Zobacz na obrazku, po ile wystawiane są papierki:

Źródło: allegro.pl

Marketerzy (często) wciąż tego nie rozumieją, że nawet jak mają produkt dla Millenialsów, dzisiejsze pokolenie Alpha będzie kiedyś ich głównym klientem. Co więcej, pokolenie to wpływa mocno na decyzje zakupowe swoich rodziców (wiem to, doświadczam).

Mogą poradzić sobie z tym na dwa sposoby – wdrażając nowe produkty dedykowane różnym pokoleniom (Koral ma na przykład moje ukochane lody Tartuffo i lody Ekipa, które chce mój syn i jego kuzyn).

To bardzo ważne, by nie tylko wiedzieć, dla kogo jest produkt, ale używać kanału i języka właściwego dla tego pokolenia.

Dla tego influencerów (i TikTok, którego tak boją się wciąż marketerzy starszej daty) można spokojnie wykorzystać do kreowania nowych pomysłów na produkty, ich promowania, firmowania, sprzedawania. Ważne, by produkt był odpowiedni do portfela odbiorcy oraz by marketerzy pozwolili influencerom na swobodę.

Lody Ekipa od Koral są więc totalnym wcieleniem marketingu, który dał wartość (w sensie cenioną rzecz) młodemu pokoleniu i wykorzystał ich idoli do promocji. Jako mamie, która obejrzała te filmy, trudno jest tu nazwać to rodzajem marketingu human to human, z uwagi na rodzaj popularyzowanych treści. Ale na pewno jest to przykład dobrej, genialnej wręcz promocji.
#SzacunekKoral (ps. podrzucę Wam tip – piesek Pameli z Fitlovers ma na imię Koral 🙂

Zagubieni rodzice w cyfrowym świecie

Sprawa wygląda tak. Masz dziecko, które część dnia spędza na Youtube i nie wiesz, co robi? Masz teraz 3 opcje:

  1. Zostawić go z tą komórką (limitując czas – inaczej popsujesz mu/jej mózg)
  2. Obejrzeć z nim jego filmy, zanurzyć się w jego świecie i zaciekawić tym, co ogląda. Wtedy może okazać się, że będziesz przerażony i dziecko dostanie bana na Youtube zawsze albo powstanie między Wami fajna więź i może nawet wspólne zainteresowania. Jeśli jesteś marketerem – zyskasz dodatkową wiedzę, która może przydać Ci się  w pracy.
  3. Jeśli masz problem z tym, jak towarzyszyć dziecku w cyfrowym świecie, polecam Ci fenomenalną książkę: „Cyfrowe dzieciństwo”, po której mój mąż ciągle gra z synem w Fifę!

Szkoła i influencerzy

Moja refleksja jest SMUTNA. Jeśli dzieciaki, z którymi rozmawiam potrafią wymienić WSZYSTKICH członków ekipy – sezon 3 i powiedzieć, czemu odeszli Ci z ekipy sezon 2 i wyjaśnić, gdzie kręcony był teledysk, który z nich ma najlepsze auto etc. to znaczy, że te dzieciaki wcale nie mają upośledzonej pamięci i uwagi przez internet.

Te dzieciaki pamiętają totalnie wszystko, co je interesuje! Czy to może oznaczać, że (czasem?) nie są zainteresowane szkołą, bo tam się nudzą. 

Pytanie: w jaki sposób można przełożyć praktyki influencerów do szkoły, by dzieci tak samo zapamiętywały naukę? Może można poprosić o radę Ekipę?

© 2020 BRANDBU - JOANNA BURDEK. ALL RIGHTS RESERVED.