fbpx
Czytasz
Tekst, który sprzedaje

Tekst, który sprzedaje

Mój border

Jak pisać, by kupowali?


Poznajcie Ruso. To pies rasy border collie, syn championa. Niestety nie wdał się w ojca, bo ma krzywy pysk i tyłozgryz. No i przez to że ma krzywy pysk był tańszy. Ruso umie też dużo sztuczek. Ale do rzeczy. 

Nie masz czasu na czytanie o moim psie, prawda?

Zasada 1: Klient nie ma czasu

Świat pędzi, ludzie są zabiegani. Twoi klienci też. Często podejmują decyzje szybko, bez inwestowania zbędnej energii w kilobajty treści.

  • Wskazówka 1: Jeśli na Twojej stronie są słowa, które można usunąć i dalej będzie wiadomo – usuń je, szanuj czas klientów.
  • Wskazówka 2: Ludzie lubią konkrety – liczby, dane, efekty, jakie daje używanie Twojego produktu. Podaj je.

Zasada 2: Klient chce słuchać o sobie

Gdy mówimy o sobie, w mózgu aktywuje się hormon, który sprawia, że czujesz się przyjemnie. Dlatego tak bardzo lubimy mówić o sobie. Ja, ja, ja… Jeśli tak, to… dlaczego Twoja strona jest cała o Tobie? 

  • Wskazówka 3: Przerób stronę na ofertę dla klienta. Co mu Twój produkt da? O sobie podaj tylko fakty, które pozwolą uwierzyć klientowi, że współpraca z Tobą to bezpieczny pomysł.

Zasada 3: Klient nie kupuje produktu. On kupuje emocje, które produkt mu daje.

Wszyscy mówią „klient nie kupuje młotka, on chce wbić gwóźdź” – święta prawda. Liczy się to, co produkt Ci da. Niebiańską słodycz w ustach (batonik), stan zanurzenia w pachnącej pościeli (a nie płyn do płukania) etc.

  • Wskazówka 4: Znajdź stan, w jakim będzie klient po użyciu produktu i opisz go. Dopiero potem cechy.

Zasada 4: Ludzie lubią standardy

Nawet najlepszy opis, bez jasnej i czytelnej drogi do koszyka i dobrze działającej strony – nie sprzeda. Ludzie nie lubią zagmatwanych stron, są przyzwyczajeni do pewnych standardów.

  • Wskazówka 5: Zanim uruchomisz stronę, poproś swoich znajomych o przetestowanie strony/sklepu i wprowadź uwagi.
  • Wskazówka 6: Sprawdzaj co ludzie robią na Twojej stronie, w co klikają, co jest dla nich trudne.
  • Wskazówka 7: Przeprowadź testy różnych wersji strony i CTA (call to action) i wybierz najlepsze.

To tylko wybrane wskazówki, jak pisać dobre teksty, które sprzedają. Jest ich sporo. Kolejnych szukaj na blogu.

Potrzebujesz pomocy już dziś?
Napisz i zamów audyt swojej strony: kontakt@branduseful.pl

© 2020 BRANDBU - JOANNA BURDEK. ALL RIGHTS RESERVED.